Tulajdonos váltáskor teendők.
Amennyiben adásvétel, öröklés, ajándékozás ... stb. miatt változás áll be a garázs korábbi tulajdonosi szerkezetében, akkor erről feltétlenül értesíteni kell a garázsszövetkezet elnökét! Előzetesen lehet ezt jelezni telefonon is, de a hivatalos bejelentés írásban történik.
Ez azért nagyon fontos, mert a szövetkezet csak így értesül a változás tényéről. Amennyiben az új tulajdonos személye, címe nem ismert, úgy értelemszerűen nem is lehet őt kiértesíteni pld. az esedékes közgyűlésről, közös költség hátralékról ... stb.
Tehát a garázs tulajdonosi szerkezet megváltozásakor mind a régi, mind az új tulajdonos írásban jelentse be mielőbb a változás tényét és a szövetkezeti villanyóra állását!
Tulajdonos váltáskor az eladó fél időben rendezze az esetleges tartozását majd kérjen nullás igazolást a szövetkezettől (igazolás arról, hogy nincs tartozása). Mivel egy ilyen igazolás kiállításnak van némi átfutási ideje, fontos hogy ne utolsó pillanatban kérje az igazolást! Az új tulajdonos adásvételkor kérje el az eladótól a nullás igazolást saját érdekében.
A KORÁBBI TULAJDONOS
értesítse a változás tényéről, annak időpontjáról az elnököt. Fontos, mert lehet az új tulajdonos ezt megígéri, de végül nem teszi meg
Adja meg az új tulajdonos(ok) nevét, címét. Ezek nyilvános adatok, nyugodtan megadhatja. Lehetőleg a telefonszámot is adja meg.
Fontos írásban rögzíteni a szövetkezeti villanyóra állását és gyári számát. Ezt a dokumentumot az eladó és a vevő is írja alá. Ezen dokumentumot feltétlenül küldje el a szövetkezetnek.
Célszerű megadni a régi tulajdonosnak a saját címét, telefonszámát is, mert lehet az adatváltozását korábban nem jelentette be, így rossz esetben elérhetetlen a szövetkezet számára.
Az ÚJ TULAJDONOS küldje el az elnöknek
1., a tulajdon szerzést igazoló dokumentumot: földhivatalai bejegyző végzést, vagy az adásvételi szerződést másolatban a szövetkezet székhelyére postai úton, vagy e-mailben. A dokumentumon jól látszódjon a helyrajzi szám, a változás időpontja és az új tulajdonosnak az adatai.
2., A kitöltött "ADATLAP és ADATKEZELÉSI NYILATKOZAT, BELÉPÉSI KÉRELEM" nyomtatványunkat, postai úton. Ne e-mailben küldje, mert eredeti aláírásra van szükség. Több tulajdonos esetén mindegyik tulajdonosnak ki kell töltenie egy adatlapot.
Ezen az adatlapon egyebek mellett lehet kérni a felvételt a szövetkezet tagjai sorába. Amennyiben valaki nem kíván tagja lenni a szövetkezetnek, ezt a részt húzza ki. Fontos tudni, hogy ez esetben is vonatkozik a tulajdonosra a szövetkezet Alapszabálya, illetve vonatkoznak rá a közgyűlési határozatok.
Az adatkezelési nyilatkozatra jogszabályi előírás miatt van szükség. A kitöltendő űrlapot megkaphatja e-mailban, vagy levélben.
Ha egy garázsnak több tulajdonosa is van, akkor mindegyik résztulajdonnal rendelkező személynek (vagy vállalkozásnak) szükséges kitölteni fenti adatlapot.
Adásvétel esetén az ügyvéd többnyire eljár a földhivatalban is, az ottani tulajdonosi átvezetést intézi. Azonban az ügyvéd nem értesíti a garázsfenntartó szövetkezetet a változásról, ezt a régi és az új tulajdonosnak kell megtennie!
3., Fontos írásban rögzíteni a szövetkezeti villanyóra állását és gyári számát, plombák meglétét, sértetlenségét. Ezt a dokumentumot az eladó és a vevő is írja alá.
Változás a későbbiekben az elérhetőségi adatokban.
Természetesen a későbbiekben is fontos az elnök értesítése, ha az elérhetőségi adatokban (állandó lakcím, levelezési cím, telefonszám, e-mail, ... stb.) van változás.
Ez esetben írásban szükséges magadni a megváltozott adatokat (levél, e-mail).
................................................................................
Menüpont utolsó frissítése: 2025.01.09.
Figyelmeztetés:
Honlapunkon sajnos nem tudjuk garantálni, hogy azok mindig naprakészek legyenek.
Az esetlegesen megjelenő hiányos, hiányzó, elírt információkért, az abból eredő esetleges károkért a weboldal üzemeltetői felelősséget nem vállalnak.